cze
Jak połączyć Taxxo e-Faktura z systemem płatności elektronicznych PayU i PayPal
Od wersji 1.5.3 Platforma Taxxo umożliwia połączenie modułu Taxxo e-Faktura z systemem płatności elektronicznych PayPal i PayU. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli wygodnie opłacać otrzymane faktury – tak samo jak dokonują płatności przy zakupach w sklepach internetowych.
Uwaga! Aby skorzystać z funkcji płatności online należy wcześniej utworzyć konto sprzedawcy w systemie PayU lub PayPal – zgodnie z wytycznymi operatorów tych systemów.
Jeśli posiadasz już konto w systemie PayU lub PayPal skonfiguruj Taxxo zgodnie z poniższymi krokami:
- Przejdź do zakładki Moja firma, a następnie Ustawienia. Następnie wybierz Edytuj.
- Wskaż czy korzystasz z konta PayU czy PayPal (możesz wybrać oba). Następnie wprowadź ustawienia konfiguracyjne – polecamy zapoznać się ze szczegółowymi instrukcjami dostępnymi w linkach “Instrukcja”.
- Po dokonaniu ustawień wystaw fakturę dla klienta. Aby klient mógł zapłacić za Twoją fakturę
w sposób elektroniczny – poprzez PayPal/PayU – wskaż na fakturze Formę płatności jako Przelew lub płatność elektroniczna lub Płatność elektroniczna.
- Po uzupełnieniu danych faktury wyślij ją elektronicznie do adresata wprowadzając adres e-mail na dole formularza faktury. Klient otrzyma wiadomość według poniższego szablonu.
- Klient, po kliknięciu w link do faktury, zobaczy podgląd dokumentu wraz z ikonami umożliwiającymi opłacenie faktury poprzez płatności online.
- Po wystawieniu faktury możesz w każdej chwili sprawdzić status płatności elektronicznej. Wybierz interesującą Cię fakturę z listy faktur, potem naciśnij przycisk Akcje i przejdź do pozycji Płatności online.
- W ten sposób uzyskasz pełne informacje o statusie płatności dla tej faktury. Widoczna będzie informacja czy płatności została zrealizowana czy anulowana oraz w jakim systemie płatności online.