20
lip

Prowadzisz firmę IT? Zapraszamy na webinarium: Zmniejsz podatek do 5% dzięki IP BOX bez strachu przed kontrolą skarbową

  • Rozwijasz software house, sprzedajesz oprogramowanie lub prowadzisz jednoosobową firmę branży IT?
  • Chcesz mieć pewność, że obecna działalnośc firmy kwalifikuje do skorzystania z ulgi IP BOX?
  • Chcesz być przekonany, że Twoje umowy z klientami oraz faktury sprzedaży uprawniają do objęcia podatkiem 5%?
  • Chcesz zabezpieczyć się przed przyszłą niekorzystną interpretacją z urzędu skarbowego?
  • Chcesz zachęcić swoją księgową do rozliczania ulgi bez stresu i dodatkowego nakładu pracy?

Webinarium jest bezpłatne, odbędzie się 29 lipca 2020 o godz. 14.00

Zarejestruj się tutaj https://taxxo.pl/webinarium-ipbox/

24
mar

Jak zorganizować pracę zdalną w biurze rachunkowym? Jak współpracować z księgowym nie wychodząc z domu?

Od jutra zaostrzony zakaz wychodzenia z domu! Pandemia zmusza większość nas do pozostania w domu. Część firm i biur księgowych została już zamknięta i obsługuje klientów zdalnie. Część ograniczyła wizyty klientów i musi w bardzo szybkim czasie zorganizować sobie jakieś rozwiązania, które pozwolą księgowym zostać w domu (często mając pod opieką jeszcze dzieci). Właściciele firm też nie powinni teraz odwiedzać swoich księgowych, aby uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa. Do tego nie wiadomo czy i kiedy rząd przesunie terminy podatków i terminy sprawozdań – dlatego procesy księgowe muszą się toczyć w normalnym trybie, tylko być inaczej zorganizowane.

 

Jak zorganizować wymianę dokumentów między firmą a biurem rachunkowym?

  • Email – część klientów tak właśnie wysyła faktury, tutaj zwracamy tylko uwagę na kwestię poufności oraz tego, że skrzynki mailowe mogą być przytłoczone, maile mogą nie dochodzić, nie każdy klient ma też skaner..

  • Email połączony z platformą do dokumentów Taxxo – klient dalej wysyła emaile, natomiast system odbiera z nich faktury, sam je porządkuje i gromadzi w jednym miejscu – gotowe do zaksięgowania i dostępne online dla księgowej. Zobacz tutaj jak działa to w Taxxo

  • Aplikacja mobilna do skanowania faktur TaxxoBox – prosta aplikacja dla klientów, która pozwala zrobić zdjęcie fakturom, przesłać ją do platformy wymiany dokumentów, z której potem księgowi mogą wszystko zaksięgować (wpisując dane z faktur lub odczytując je OCR). Zobacz tutaj aplikację TaxxoBox w sklepie Play

  • Dysk w chmurze – opcja też możliwa, jednak z naszych doświadczeń sprawa wiele kłopotów klientom – często nie mogą się tam dostać, coś zmienić, szybko robi się bałagan, ciężko przeglądać dokumenty – co zaksięgowane, co nie, co klient i kiedy dodał..

Jak zorganizować zdalne księgowanie dokumentów w systemie biura?

  • Ustawić pulpit zdalny wszystkim księgowym korzystając z VPN i funkcji Windows – tak aby mieć dostęp do systemu FK na swoim komputerze. Wymaga administratora i odpowiednich licencji – jeśli je posiadamy, nie ponosimy dodatkowych kosztów.
     
  • Wykorzystać prostą aplikację do pracy zdalnej  – nie wymaga administratora ani licencji na odpowiedni Windows. My polecamy Splashtop – można uruchomić w kilka minut, cena jest przyzwoita (5 USD/użytkownik/miesiąc). Alternatywą jest TeamViewer, natomiast jest sporo droższy. Zobacz tutaj link do takiej aplikacji 

29
sty

Nowości w Taxxo 01/2020

Najważniejsze zmiany wprowadzone w Taxxo w styczniu 2020:

NOWOŚCI W E-FAKTURZE 

  • Dodanie numeru BDO na fakturach – możliwość wprowadzenia swojego numeru z Bazy Dostawców Odpadów i jego wydruku przy każdej fakturze
  • Dopisek “Faktura do paragonu”
  • Zbiorcze ustawianie płatności, tagów i notatek na liście faktur – nowa akcja Ustaw
  • Blokada edycji faktur po ich zaksięgowaniu – faktury sprzedaży nie są możliwe do zmiany, jeśli zostaną zaksięgowane w biurze rachunkowym
  • Rozbudowa eksportu do Excela o wartości netto i brutto w walucie
  • Faktury cykliczne automatycznie sprawdzają status podatnika VAT w momencie wystawiania faktury
  • Poprawki związane z usuwaniem powiązanych dokumentów
  • Poprawki w raportach kasowych

NOWOŚCI W E-DOKUMENTACH

  • Duplikaty dokumentów – nad numerem dokumentu pojawia się link do szybkiego wyszukania duplikatów na liście
  • Księgowanie dokumentów – usprawnienie działania akcji “Przypisz kategorię”
  • Zbiorcze oznaczanie dokumentów jako nieopłacone – nowa akcja
  • Biała lista kont – w przypadku faktur, w których kwota brutto jest równa kwocie netto (np. faktury zagraniczne) – ostrzeżenie o braku konta na białej liście jest żółte, a nie czerwone
  • Usprawnienia ergonomii pracy

INNE USPRAWNIENIA

  • Podatki – możliwość wpisania mikrorachunku podatkowego niezgodnego z NIP – dotyczy obcokrajowców
  • Sprawy – usprawnienia i poprawki
  • Moja firma – moje zgody – podgląd listy wystawców faktur, od których faktury automatycznie wpadają do Taxxo
  • Zmniejszenie ilości domyślnie wysyłanych powiadomień e-mail

17
gru

Nowości w Taxxo 12/2019

Przedstawiamy grudniowe nowości w Taxxo 

NOWOŚCI W E-DOKUMENTACH

  • Kontrola kont bankowych -nowy widok pokazujący konta nie znajdujące sie na białej liście,mozliwość zapisania kont do zgłoszenia do Urzędu Skarbowego oraz wydruk wzoru formularza takiego zgłoszenia.

  • Automatyczne sprawdzanie konta bankowego na białej liście po odczycie skanów – usprawnienia
  • Eksport przelewów bankowych pokazuje ostrzeżenia o kontach bankowych spoza białej listy
  • Dodatkowy filtr zaawansowany “Data dodania dokumentu” – można łatwo przejrzeć dokumenty dodane danego dnia
  • Opisywanie dokumentow – ułatwienie dla opisywania dokumentów bez VAT – dodatkowy suwak
  • Widok księgowy – akcja “Oznacz jako zaksięgowane” udostępniona została także na zakładce “Do opisania” i “Do weryfikacji”
  • Usprawnienia i poprawki akcji “Ustaw” zmieniającej dane na wielu dokumentach jednocześnie
  • Nowe powiadomienie email o niezapłaconych fakturach zakupu – nowa opcja w ustawieniach powiadomień danego użytkownika
  • Wprowadzono drobne usprawnienia wygody pracy przy akceptacji dokumentów, edycji dokumentów oraz w ustawieniach
  • Rozbudowa API

NOWOŚCI W E-FAKTURZE 

  • Automatyczne generowanie dokumentu kasowego do faktury – poprawki i usprawnienia
  • Fakturowanie cykliczne – możliwośc automatycznego wpisania na fakturze nazwy poprzedniego miesiąca – korzystając z formuły %%MM-1M%%, %%RRRR-1M% i%RR-1M%
  • Import kontrahentów z pliku CSV – poprawki
  • Przyspieszenie edycji faktur wystawionych z cyklu

INNE USPRAWNIENIA

  • Poprawki wersji mobilnej – wyświetlanie na telefonach komórkowych z iOS
  • Widok biura – oznaczenie klientów zawieszonych na liście dokumentów
  • Baza wiedzy – wyszukiwarka artykułów i filmów ułatwiających korzystanie z Taxxo

29
paź

Nowości w Taxxo 10/2019

Przedstawiamy nowości w Taxxo udostępnione na przełomie października i listopada 2019

NOWOŚCI W E-FAKTURZE 

  • Obsługa obowiązkowego split payment – przy wystawianiu faktury można oznaczyć ją jako objętą “obowiązkowym mechanizmem podzielonej płatności” – taka faktura zostanie specjalnie oznaczona na wydruku oraz w tabeli faktur
  • Nowy filtr zaawansowany “Podzielona płatność” pokazujący faktury objęte tym mechanizmem na liście faktur
  • Sprawdzanie czy klient jest aktywnym podatnikiem VAT w momencie wystawiania faktury objętej tym podatkiem
  • Nowy typ faktury Proforma VAT Marża
  • Dodatkowe języki na wydrukach faktur: duński, szwedzki, fiński, norweski
  • Nowy widok – Sprzedaż produktów – analiza wszystkich pozycji faktur oraz analiza sprzedaży poszczególnych produktów, możliwość filtrowania oraz eksportu do Excela

NOWOŚCI W E-DOKUMENTACH

  • Weryfikacja kont bankowych na białej liście podatników – na podglądzie dokumentu oraz na tabeli dokumentow możliwe jest automatyczne zweryfikowanie czy konto bankowe kontrahenta znajduje się na “białej liście” prowadzonej przez Urząd Skarbowy.
  • Wynik weryfikacji konta bankowego zapisywany jest w historii dokumentu – dzięki temu można wykazać w dowolnym momencie dokonanie takiego sprawdzenia oraz jego wynik
  • W tabeli dokumentów widoczny jest wynik weryfikacji konta – w postaci odpowiedniego światełka lub ostrzeżenia
  • Dodano dodatkowy filtr zaawansowany “Status konta bankowego” – dzięki czemu możemy m.in. przefiltrować dokumenty ze zweryfikowanymi i nie sprawdzonymi kontami bankowymi
  • Obsługa obowiązkowego split payment – na edycji dokumentu dodano specjalny suwak “Wymagana podzielona płatność” – taki dokument jest wyróżniony na liście dokumentów oraz traktowany w specjalny sposób podczas płatności
  • Podgląd danych płatności dokumentu oraz eksport przelewów bankowych obsługuje split payment – widoczne są dane do płatności VAT, NIP klienta oraz wynik weryfikacji VAT i konta bankowego
  • System wspiera wyliczanie split payment do dokumentów płatnych częściowo/ w ratach – Taxxo wylicza proporcjonalną wartość VAT do zapłaty od pozostałej kwoty płatności dokumentu
  • W widoku biznesowym na tabeli dokumentów dodano nową kolumnę “Ostrzeżenia”, która pokazuje kluczowe problemy z dokumentem (np. kontrahent nie jest czynnym podatnikiem VAT, konto bankowe nie jest zweryfikowane na białej liście itd.)
  • W ustawieniach e-dokumentów dodano opcję “wymagaj podzielonej płatności dla wszystkich nowych dokumentów” – jest przydatna w sytuacji, gdy firma decyduje się dokonywać wszysktich przelewów w mechaniźmie podzielonej płatności, bez względu na to czy jest on wymagany czy dobrowolny.
  • Nowa akcja “Ustaw” na tabeli dokumentów – przyspiesza nadawanie wielu zaznaczonym dokumentom danej kategorii, tagu, typu czy opisu
  • Automatyczne nadawanie kategorii księgowej na dokumencie – możliwe jest szybkie nadanie kategorii na podstawie ostatnich dokumentów danego kontrahenta
  • Podgląd kolumny z flagami do dokumentów na widoku biznesowym – specjalne ustawienie dla księgowych
  • Wprowadzono drobne usprawnienia wygody pracy przy edycji i przeglądaniu dokumentów

NOWY MODUŁ E-RAPORTY

  • W Taxxo udostępniono zupełnie nowy moduł e-Raporty 2.0 dla firm prowadzonych na Książce przychodów i rozchodów
  • Umożliwia on podgląd raportów pobieranych z systemu biura księgowego – takich jak przychody, koszty, wynik, KPIR ogólnie i szczegółowo, księgowania dokumentów
  • Raporty można filtrować, drukować a także eksportować do Excela – dzięki czemu zyskujemy szybki wgląd w dane księgoew potrzebne np. dla banku czy firmy leasingowej

MOJA FIRMA, API, APLIKACJE MOBILNE

  • Lista własnych kont bankowych – możliwość weryfikacji kont na białej liście
  • Szybkie dodanie kont bankowych poprzez pobranie ich z białej listy
  • Aplikacje mobilne TaxxoBox na telefony z Android i iOS udostępnione zostały w menu Aplikacje
  • Rozbudowa API – nowe funkcje, możliwość ograniczenia adresu IP, z którego następuje połączenie do API

21
paź

Nowości w Taxxo 08/2019

Przedstawiamy nowości w Taxxo udostępnione w sierpniu 2019

NOWOŚCI W E-FAKTURZE 

  • Poprawki automatycznego wystawiania faktury na podstawie faktury pro-forma
  • Drobne usprawnienia

NOWOŚCI W E-DOKUMENTACH

  • Przyspieszenie przeglądania dokumentów skanowanych
  • Drobne usprawnienia

KLIENCI BIURA RACHUNKOWEGO

  • Obsługa klientów –  nowy widok, wygodny przegląd informacji o wszystkich klientach biura  – dokumenty klientów, podatki i ZUS klientów, sprawy klientów
  • Sprawy klientów – zbiorczy widok – zbiorczy podgląd wszystkich spraw klientów, lista otwartych spraw, informacja czy sprawa została odczytana przez klienta
  • Sprawy – możliwość dodawania spraw do faktur, dokumentów i podatków, wygodne linkowanie spraw z dokumentami
  • Strona startowa pokazuje ilość dokumentów kadrowych klienta – nowa informacja o ilości dodanych dokumentów kadrowych w danym miesiącu

ZBIORCZE NALICZANIE ZUS

  • Możliwość zbiorczego wprowadzenia składek ZUS dla działalności gospodarczych – wygodne wprowadzenie składek i wysłanie powiadomień SMS oraz e-mail do klientów odprowadzających standardowe składki ZUS
  • Obsługa naliczania ZUS dla właścicieli spółek osobowych (cywilnych, partnerskich) – możliwość wprowadzenia informacji o składkach dla wszystkich właścicieli
  • Drobne poprawki – w tym historia opłacenia podatków przez klienta

18
lip

Nowości w Taxxo 07/2019

Przedstawiamy nowości w Taxxo udostępnione w lipcu 2019

NOWOŚCI W E-FAKTURZE 

  • Nowy typ faktury –  faktura rolnicza RR 
  • Windykacja – podgląd stanu należności łącznie dla poszczególnych klientów oraz zarządzanie procesem windykacji
  • Automatyczna windykacja – przyspieszenie spływu należności – automatyczna wysyłka maili z przypomnieniami o płatnościach do klientów – zarówno przy zbliżającym się terminie płatności faktur jak i po upływie tego terminu. Można samodzielnie ustalić w jakim czasie i dla kogo wysyłane są takie powiadomienia.
  • Możliwość wystawienia dokumentu kasowego od razu po wystaweniu faktury opłaconej gotówką
  • Nowy format eksportu pliku JPK_FA (2)
  • Na dashboardzie dodano informację o fakturach wysłanych e-mailem, ale nie pobranych przez klientów (widoczne po uplywie terminu płatności faktury)
  • Poprawki dot. nazwy banku na wydruku faktury
  • Poprawki i rozbudowa API
  • Poprawka daty sprzedaży na korektach faktur

NOWOŚCI W E-DOKUMENTACH

  • Usprawniono pracę z podglądem skanu – zmniejszenie wielkości pól
  • Przyspieszono przeglądanie, filtrowanie i wyszukiwanie dokumentów
  • Nowa akcja “Klonuj” tworząca kopię danego skanu
  • Rozbudowano eksport przelewów – dane obejmują teraz również notę odsetkową i wezwanie do zapłaty
  • Filtr “Status digitalizacji” – ma teraz nową opcję pokazwania dokumentów “Zdigitalizowanych”
  • Taxxo Kurier – ograniczenie uprawnień dodawania dokumentów “do księgowania” jeśli ktoś ma tylko prawo do wysyłania a nie ma do akceptacji,
  • Taxxo Kurier – usprawnienie funkcji dzielenie dokumentu po pustych stronach w wielostronnym pliku PDF

NOWOŚCI W ZARZĄDZANIU KLIENTAMI 

  • W module Zarządzanie klientami rozbudowano widok “Obieg dokumentów” – widoczne jest teraz ile średnio dokumentów klienci przekazują przez Taxxo

USPRAWNIENIA W E-PODATKACH

  • Dodano możliwość wprowadzania nadpłat dla deklaracji PIT5 zaliczka i CIT zaliczka
  • Dodano nową deklarcję CIT10
  • Rozbudowano eksport do excela
  • Poprawiono sortowanie tabeli z podatkami
  • Wprowadzono poprawki obsługi podatkowej dla właścicieli spółek cywilnych i komandytowych
  • Wprowadzono poprawki w historii płatności podatków

NOWOŚĆ – SPRAWY 2.0

  • Dodano zarządzanie sprawami – widok spraw danego klienta, dodawanie spraw, edycja spraw, załączniki do spraw

20
maj

Uwaga na fałszywe maile wysyłane “w imieniu” Taxxo

Ważna informacja! Prosimy o szczególną ostrożność przy odczytywaniu maili nadawanych przez Taxxo. Odnotowaliśmy przypadki  podszywania  się pod nadawcę Powiadomienia Taxxo.

Odnotowaliśmy dzisiaj przypadek otrzymania wiadomości e-mail, której nadawcą jest rzekomo Taxxo. Poniżej podgląd takiej wiadomości.

Fałszywa wiadomość e-mail podszywająca się pod Taxxo

W przypadku powyższej fałszywej wiadomości należy zwrócić uwagę na fakt, że nadawca maila oznaczony jest jako “Powiadomienie Taxxo”, natomiast adres, z którego mail jest wysyłany nie należy do Taxxo – jest to Thomas@chirowaonline.com (mogą być też stosowane inne adresy).

Dodatkowo w stopce maila podany jest adres WiadomoscTaxxo@taxxo.pl sugerujący nadanie tej wiadomości przez Taxxo.

Taki fałszywy email zawiera szkodliwy dla odbiorcy link, którego nie należy klikać ani otwierać!

Co zrobić, aby uchronić się przed fałszywymi wiadomościami:

  1. Przy otwieraniu maila zawsze sprawdzać z jakiego adresu nadano wiadomość – czy jest to jeden z adresów wiadomosctaxxo@ taxxo.pl lub inny z domeny @taxxo.pl lub @taxxo.app
  2. Jeśli nadawca posługuje się innym adresem – nie klikać w linki ani nie otwierać żadnych złączników
  3. Używać programów antywirusowych i systematycznie aktualizować bazę wirusów – bardzo często programy te wyłapią tego typu wiadomości zawierające podejrzane linki i załączniki. Polecamy bezpłatny program
    https://forticlient.com/downloads
  4. Prosimy zgłaszać do Taxxo wszystkie przypadki otrzymania takich wiadomości.

14
maj

Taxxo – co nowego w maju

Przedstawiamy nowości w Taxxo udostępnione w maju 2019

NOWOŚCI W E-FAKTURZE 

  • Poprawka wysyłki faktury w języku ukraińskim
  • Wykrywanie niezgodności waluty faktury z walutą konta bankowego wybranego na fakturze – ostrzeżenie
  • Możliwość zablokowania automatycznej aktualizacji danych produktów na podstawie wystawianych faktur (ustawienia)
  • Automatyczne nadawanie kategorii księgowych do faktur sprzedaży na podstawie kontrahenta

NOWOŚCI W E-DOKUMENTACH

  • Możliwe jest ustawienie kategorii księgowych dla dokumentów sprzedaży
  • Dodano opcję automatycznego nadawania kategorii dla dokumentów na podstawie poprzednich dokumentów – dotyczy zarówno dokumentów sprzedaży jak i kosztowych
  • Nowy filtr “Błędy i ostrzeżenia” pokazujący np. duplikaty wykryte w procesie odczytu skanów  (widoczny w filtrach zaawansowanych)
  • Rozszerzono eksport do Excela – o kolumnę ze statusem podatnika VAT
  • Dane dokumentu typu korekta faktury rozszerzono o datę dokumentu korygowanego
  • Poprawki API w zakresie e-dokumentów

NOWOŚĆ – ZARZĄDZANIE OBIEGIEM DOKUMENTÓW

  • W module Zarządzanie klientami dodano nową funkcję “Obieg dokumentów
  • Obieg dokumentów ułatwia organizację przepływu faktur sprzedaży, kosztowych, zakupu towarów dla wszystkich klientów – w taki sposób, aby ich dostarczanie i księgowanie było efektywne – czyli aby zaoszczędzić jak najwięcej czasu księgowym
  • Taxxo umożliwia ustawienie indywidualnego obiegu dokumentów dla każdego klienta (czy dostarcza dokumenty papierowo, elektronicznie, przez Taxxo czy w postaci pliku ze swojego systemu oraz jak te dokumenty są przetwarzane i księgowane)
  • Obieg dokumentów analizuje czy dokumenty te są księgowane automatycznie w systemie księgowym biura i proponuje wskazówki jak jeszcze bardziej zautomatyzować księgowanie
  • Karta klienta rozszerzona została o zakładkę Obieg dokumentów – w której można ustawić preferowany sposób dostarczania różnego typu faktur do księgowania w biurze rachunkowym

NOWOŚĆ – NALICZANIE PODATKÓW 2.0

  • Moduł naliczania podatków i ZUS został udostępniony w Taxxo 2.0 dla księgowych
  • Możliwe jest wprowadzanie podatków klienta podobnie jak jest to możliwe w wersji 1.0
  • Udostępniony został też podgląd wszystkich powiadomień e-mail i SMS wysyłanych do klienta – z informacjami o naliczonych podatkach

29
mar

Taxxo – marcowe zmiany w platformie

Jak co miesiąc porcja zmian i nowości w Taxxo

NOWOŚCI W E-FAKTURZE 

  • Wydruk i wysyłka faktury w języku ukraińskim
  • Drobne poprawki faktur korygujących

NOWOŚCI W E-DOKUMENTACH

  • Możliwość linkowania dokumentów – podczas edycji dokumentu widoczne jest pole “link” – można tam wprowadzić link do innego  dokumentu (np. skan faktury posiadać może link do skanu zamówienia)
  • Dokumenty kadrowe – w widoku biura na liście dokumentów dodano możliwość ustawiania flag
  • Dokumenty kadrowe – poprawiono zarządzanie uprawnieniami dla tego typu dokumentów
  • Przy dodawaniu nowego dokumentu poprzez “przeciągnij i upuść” możliwe jest oznaczenie go od razu jako dokument poufny
  • Poprawiono obsługę notatek do dokumentów
  • Braki  w dokumentach – dodano automatyczne powiadomienie o brakach dokumentów cyklicznych
  • Rozbudowano API w zakresie obsługi e-dokumentów i danych z digitalizacji skanów
  • Rozbudowano eksport przelewów – możliwe jest tworzenie paczki przelewów w walucie GBP

INFORMACJA O KSIĘGOWANIU DOKUMENTU

  • Dodano zakładkę Księgowanie dokumentu
  • Jeśli Taxxo połączone jest dwustronnie z systemem księgowym biura – na zakładce Księgowanie pojawi się informacja kiedy dokument został zaksięgowany oraz pod jakim numerem

NOWY DASHBOARD BIURA

  • Udostępniono nowy dashboard dla księgowego – obecnie nazwany jest “plan pracy” i pokazuje kluczowe informacje o kliencie – liczbę dokumentów, które należy zaksięgować, które wymagają weryfikacji lub wyjaśnienia, dane kontaktowe do klienta, status integracji danych oraz inne informacje

ZARZĄDZANIE KLIENTAMI – ROZBUDOWA

  • Dodano zakładkę “Lista klientów bez dostępu do Taxxo” – są to firmy, w których nie dodano użytkowników lub użytkownicy Ci nie otrzymali powiadomienia z linkiem do logowania i ustalenia hasła

DANE FIRMY – ROZBUDOWA

  • Konto ZUS NRS – dodano sprawdzanie zgodności numeru konta ZUS NRS z numerem NIP – system wykrywa sytuację, w której numer NIP został zmieniony, a dane konta NRS nie są z nim zgodne

DANE BIURA – ROZBUDOWA

  • Dodano nową zakładkę “Procesy integracyjne” – w której można skonfigurować integrację dwustronną z systemem księgowym, uruchomić procesy integracyjne, a także sprawdzić czy integracje na kontach poszczególnych klientów wykonały się poprawnie