21
Mar

Co zrobić jeśli wiadomości z Taxxo nie dochodzą na skrzynkę – jak dodać adres e-mail do białej listy?

Czasami zdarza się, że wiadomości wysyłane przez Platformę Taxxo nie dochodzą na skrzynkę użytkownika. Wiadomości te mogą dotyczyć na przykład:

  • naliczenia podatku przez biuro rachunkowe
  • wystawienia faktury przez kontrahenta
  • zbliżającego się terminu płatności faktur
  • innych tematów

Częstą przyczyną nie docierania wiadomości jest blokowanie ich otrzymywania przez operatora poczty e-mail. Aby mieć pewność otrzymania wiadomości z Taxxo należy dodać adres nadawcy WiadomoscTaxxo@taxxo.pl do tak zwanej „Białej listy nadawców” (whitelist).

Poniżej przedstawiamy informacje jak dodać adres do białej listy w zależności od tego, gdzie zarejestrowana jest skrzynka poczty e-mail oraz  w jakim programie odbierane są wiadomości.

GMail

  • Jeżeli email od WiadomoscTaxxo@taxxo.pl znajdzie się w Twojej skrzynce gmail w folderze spam – zaznacz email i kliknij przycisk “To nie jest Spam”
  • Następnie otwórz otrzymany od Taxxo e-mail
  • Kliknij strzałkę obok przycisku odpowiedzi
  • Kliknij “Dodaj wiadomosctaxxo@taxxo.pl do listy kontaktów”

WP.PL

Onet.pl

  • Otwórz wiadomość e-mail od Taxxo
  • Najedź myszką na adres e-mail WiadomoscTaxxo@taxxo.pl
  • Wybierz „Oznacz jako zaufanego nadawce”

lub

  • Przejdź do „Ustawienia poczty”
  • Przejdź do „Antyspam”
  • Kliknij przycisk „Dodaj adres mailowy WiadomoscTaxxo@taxxo.pl
  • Kliknij przycisk „Dodaj”

Interia.pl

Yahoo! Mail

  • Jeżeli email od WiadomoscTaxxo@taxxo.pl znajdzie się w folderze “Yahoo! Spam”, otwórz email i kliknij “Nie Spam”
  • Jeżeli znajdujesz emaile WiadomoscTaxxo@taxxo.pl w liście “Zablokowanych Adresów” wybierz email i kliknij “Odblokuj”
  • Aby zobaczyć tą listę kliknij Opcje, a później Spam

Następnie utwórz filtr:

  • Otwórz pocztę Yahoo! Mail i kliknij “Opcje Poczty” w prawym górnym rogu.
  • Wybierz “Filtry” (w lewym dolnym rogu)
  • Na stronie filtrów kliknij “Dodaj”
  • Wybierz zasadę “From header:” i dodaj “zawiera” WiadomoscTaxxo@taxxo.pl , aby zastosować do wszystkich maili od Taxxo
  • Kliknij “Wybierz Folder” z rozwijanego menu i wybierz ‘Skrzynka Odbiorcza’
  • Kliknij przycisk “Dodaj Filtr”

Hotmail

  • Jeżeli email od WiadomoscTaxxo@taxxo.pl znajdzie się w Twojej skrzynce hotmail w folderze śmieci otwórz email i kliknij “To nie jest spam”
  • Następnie sprawdź czy wiadomosctaxxo@taxxo.pl jest widoczne na liście “Zablokowanych Nadawców”. Możesz dostać się do tej listy klikając link u dołu strony z niechcianą pocztą.
  • Następnie otwórz skrzynkę pocztową i kliknij “Opcje” w prawym górnym rogu
  • U góry strony kliknij link “Zapobieganie niechcianej poczcie”
  • Kliknij “Bezpieczni nadawcy”
  • Skopiuj i wklej wiadomosctaxxo@taxxo.pl do pola “nadawca lub domena do oznaczenia jako bezpieczna”
  • Kliknij przycisk “Dodaj do listy”

Programy pocztowe

Microsoft Outlook

  • W menu Narzędzia kliknij polecenie Opcje.
  • Na karcie Preferencje w obszarze E-mail kliknij przycisk Wiadomości-śmieci.
  • Kliknij kartę Bezpieczni nadawcy. Kliknij przycisk Dodaj
  • Dodaj WiadomoscTaxxo@taxxo.pl do pola „Dodaj adres”
  • Kliknij przycisk OK.

Mozilla Thunderbird

  • Najpierw sprawdź folder Niechcianej Poczty. Jeżeli znajdziesz tam email od WiadomoscTaxxo@taxxo.pl kliknij go i wybierz “To nie jest Spam”
  • Następnie kliknij przycisk “Książka Adresowa”
  • Zaznacz Osobistą Książkę Adresową (lewa kolumna)
  • Kliknij “Nowy Kontakt”
    W zakładce “Kontakt” wprowadź w polu Email WiadomoscTaxxo@taxxo.pl
  • Kliknij “Ok” i zamknij Książkę Adresową
  • Z głównego menu Thunderbird wybierz “Narzędzia > Ustawienia kont”
  • Dla każdego konta rozwiń ustawienia i wybierz “Ustawienia niechcianej poczty” z rozwiniętych opcji.
  • Upewnij się że “Osobista Książka Adresowa” jest zaznaczona pod “Nie oznaczaj poczty jako niechcianej, jeżeli nadawca jest w:”
  • Upewnij się, że zrobiłeś to dla każdego konta, po czym kliknij OK

Apple Mail / OSX

  • Jeżeli email od WiadomoscTaxxo@taxxo.pl znajdzie się w folderze ze spamem, zaznacz go i kliknij “Nie Spam” w górnej części ekranu.
  • Przejdź do “Poczta” > “Ustawienia”
  • Przejdź do zakładki Zasady
  • Wybierz Dodaj Zasadę
  • Dodaj nazwę zasady jak “Email od Taxxo”
  • Stwórz zasadę “Jeżeli którykolwiek z tych warunków zostanie spełniony: ‘Od’ ‘Zawiera’” po czym wklej tam „WiadomoscTaxxo@taxxo.pl
  • Z menu akcji wybierz ‘Przenieś wiadomość’ do skrzynki „Skrzynka Odbiorcza”.
  • Kliknij “OK”

 

Tagi: ,
17
Mar

Jak wygenerować przelewy bankowe w Taxxo Diggibox/e-dokumenty?

Taxxo 2.0  DiggiBox (e-dokumenty) umożliwia generowanie przelewów bankowych w celu wygodnego opłacania wybranych dokumentów zakupu. 

  • Przelewy tworzyć można zarówno z panelu klienta jak i panelu biura rachunkowego
  • Przelewy zapisują się do pliku w formacie Elixir0, obsługiwanym przez większość banków internetowych
  • Można tworzyć przelewy zarówno do faktur złotówkowych jak i walutowych – dla każdej waluty powstaje odrębna paczka z przelewami

Czytaj dalej

14
Mar

Jak umożliwić wysyłanie faktur e-mailem z innych własnych adresów niż e-mail użytkownika w Taxxo?

Ustawienia domyślne Taxxo/DiggiBox (e-dokumenty) pozwalają przesłać dokumenty e-mailem tylko zarejestrowanym użytkownikom Taxxo ze strony firmy lub biura rachunkowego. System przyjmie dokumenty wysłane tylko z e-maili, które są wprowadzone do kont użytkowników danej firmy Taxxo. Inne maile zostaną odrzucone. Można zmienić to ustawienie korzystając z poniższej instrukcji

Aby przyjmować do Taxxo/DiggiBox (e-dokumenty) faktury wysyłane e-mailem z innych adresów e-mail – należy zmienić odpowiednie Ustawienia. W tym celu:

  1. Zaloguj się na konto użytkownika firmy do platforma2.taxxo.pl
  2. Przejdź do Dokumentów i w lewym menu wybierz Ustawienia
  3. Pojawi się okno Ustawień – otwórz panel Przesyłanie dokumentów przez e-mail
  4. W polu Moje dodatkowe adresy e-mail wpisz adresy, z których będziesz wysyłać faktury do systemu, rozdzielając je średnikiem. System przyjmie dokumenty wysyłane ze wszystkich wprowadzonych tu e-maili oraz e-maila głównego, który jest ustawiony w Twoim użytkowniku Taxxo.

DiggiBoxUstawieniaEmail1

30
Lis

JPK – Czy w pliku JPK_FA muszą być pozycje faktur zakupu?

W obszarze struktur JPK pojawia się bardzo wiele pytań i niejasności. Jednym z nich jest pytanie czy w ramach stuktury zawierającej faktury (JPK_FA), która będzie obowiązywała małe i średnie firmy od 01.07.2018 – konieczne jest wykazywanie pozycji faktur zakupu? Taka koncepcja pojawiła się pierwotnie w Ministerstwie Finansów – natomiast nie była to informacja w wytycznych, tylko komentarz w pytaniach i odpowiedziach. Raportowanie pozycji faktur zakupu jest jednak „opcjonalne” (niewymagane).

Czytaj dalej

Tagi:
30
Lis

JPK – generowanie plików z Taxxo

Odnosząc się do wymogów związanych z Jednolitym Plikiem Kontrolnym – w ramach systemu Taxxo generowany będzie docelowo 1 plik kontrolny -na podstawie modułu Taxxo e-Faktura tworzony będzie plik JPK_FAKTURY – tj. obejmujący „Faktury VAT”.

Czytaj dalej

Tagi:
30
Lis

JPK – terminy dla przedsiębiorców

Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Finansów w zakresie przekazywania Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązują dwa rodzaje terminów

  1. terminy związane z comiesięcznym przekazywaniem elektronicznej ewidencji zakupu i sprzedaży (plik JPK_VAT)
  2. terminy związane z przekazywaniem pozostałych plików JPK do celów kontroli – na żądanie organów

Poniżej szczegółowe informacje w tym zakresie.

Czytaj dalej

Tagi:
Strona 1 z 41234