sie
Zapraszamy do nowej bazy wiedzy pod adresem bazawiedzy.taxxo.pl
Baza wiedzy Taxxo znajduje się pod nowym adresem https://bazawiedzy.taxxo.pl/. Znajdują się tam najnowsze artykuły i poradniki na temat korzystania z Platformy Taxxo.
Baza wiedzy Taxxo znajduje się pod nowym adresem https://bazawiedzy.taxxo.pl/. Znajdują się tam najnowsze artykuły i poradniki na temat korzystania z Platformy Taxxo.
Od 25 maja 2018 zaczęło obowiązywać rozporządzenie UE dotyczące ochrony danych osobowych, zwane RODO. Wprowadza ono szereg nowych obowiązków, w tym prowadzenia rejestrów przetwarzania danych. Są dwa takie rejestry – „rejestr czynności przetwarzania”, który prowadzi administrator danych oraz „rejestr kategorii czynności przetwarzania”, który prowadzi podmiot przetwarzający dane na zlecenie. Takimi podmiotami są właśnie biura rachunkowe.
Każde biuro rachunkowe jako podmiot przetwarzający dane osobowe na zlecenie klientów – musi posiadać aktualny rejestr kategorii czynności przetwarzania.
Najnowsza wersja Platformy Taxxo, dostępna od 29 maja 2018 pozwala automatycznie wygenerować taki rejestr z poziomu panelu biura rachunkowego.
W tym celu wejdź do modułu Zarządzanie klientami
Następnie przejdź do edycji danych klienta – zaznacz klienta na liście i kliknij akcje „Edytuj”
Następnie w danych firmy uzupełnij Datę zawarcia umowy z biurem rachunkowym
Uzupełnij daty zawarcia umowy u wszystkich klientów w Taxxo. W ten sposób automatycznie uzupełnimy czas przetwarzania danych w przygotowywanym rejestrze RODO.
4. Następnie przejdź do menu Dane biura, dostępnego z czarnego menu na górze strony.
5. Z menu po lewej stronie wybierz RODO Rejestr
6. Otworzy się okno, w którym zobaczysz listę proponowanych kategorii czynności przetwarzań.
Lista ta powinna zostać dostosowana do potrzeb każdego biura, w następujący sposób:
Aby dodać nową kategorię czynności przetwarzania wybierz Dodaj
Aby zmodyfikować istniejącą kategorię wejdź do menu akcji, a następnie zaznacz opcję Edytuj.
Możesz też kliknąć na linka z nazwą kategorii
W wypadku przetwarzania danych związanego z wykorzystaniem systemów księgowych, płacowych oraz innych programów komputerowych uzupełnij pole Nazwa systemu lub oprogramowania
W tym okienku możesz też zmienić proponowany Ogólny opis technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa.
7. Po uzupełnieniu kategorii przetwarzań możesz wygenerować z Taxxo gotowy Rejestr kategorii czynności przetwarzania RODO poprzez naciśnięcie przycisku Eksportuj rejestr RODO do Excela
System poprosi o zapisanie pliku – zapisz go w dowolnym katalogu.
8. Otwórz zapisany rejestr przy pomocy programu MS Excel.
Jak to zrobić?
Dodatkowo w grudniu Taxxo e-Faktura udostępni elektroniczną Ewidencję Sprzedaży VAT – taka forma prowadzenia ewidencji zacznie obowiązywać wszystkie firmy już od 01.01.2018 roku.
Wydruk faktury stworzonej w Taxxo pojawia się zawsze w odrębnej zakładce w przeglądarce internetowej. Część przeglądarek, w tym Google Chrome i Safari domyślnie blokuje otwieranie nowych okienek/zakładek. Przeczytaj ten poradnik, aby odblokować przeglądarkę dla wydruków z Taxxo.
W trakcie instalacji aplikacji TaxxoKurier na urządzeniach z Windowsem 8 oraz Windowsem 10 często pojawia się komunikat o brakującym dodatku .NET Framework przez co nie można ukończyć instalacji. Zobacz co zrobić, aby poprawnie zainstalować TaxxoKurier.
Czasami zdarza się, że wiadomości wysyłane przez Platformę Taxxo nie dochodzą na skrzynkę użytkownika. Wiadomości te mogą dotyczyć na przykład:
Zobacz co zrobić, aby otrzymywać wszystkie wiadomości z Taxxo.
Taxxo 2.0 DiggiBox (e-dokumenty) umożliwia generowanie przelewów bankowych w celu wygodnego opłacania wybranych dokumentów zakupu.
Ustawienia domyślne Taxxo/DiggiBox (e-dokumenty) pozwalają przesłać dokumenty e-mailem tylko zarejestrowanym użytkownikom Taxxo ze strony firmy lub biura rachunkowego. System przyjmie dokumenty wysłane tylko z e-maili, które są wprowadzone do kont użytkowników danej firmy Taxxo. Inne maile zostaną odrzucone. Można zmienić to ustawienie korzystając z poniższej instrukcji
Aby przyjmować do Taxxo/DiggiBox (e-dokumenty) faktury wysyłane e-mailem z innych adresów e-mail – należy zmienić odpowiednie Ustawienia. W tym celu: